9 Şubat 2010 Salı

yardım istiyorum.


yaşam her zaman bizlere istediğimizi sunar mı?bizi neyin mutlu edeceğini nerden bilebiliriz?bir karar vermem gerek.mevut işimde çalışmaya devam edeceksem çok zor bir sınava hazırlanmalı ve bu sınavı kazanabilmek için de çok çalışmalıyım.bunun için pek çok şeyden fedakarlık yapmalıyım.uykumdan,kitap okumaktan,film izlemekten.peki bunları yapmaya yıllar sonra yeniden başlamışken vazgeçmeye hazır mıyım?yaratıcı yazarlık ve fotoğrafçılık kursuna gitmek istiyordum.araştırmış ve gidebileceğim yerleri bulmuştum.şimdi bu sınav nerden çıktı?sınava ilişkin olarak küçük çaplı bir swot analizi yapalım.
sınava çalışmamın bana kazandıracakları:
-işime ilişkin olarak detay bilgilere sahip olacağım.
-sınavı kazandığımda türkiye'de çok az insanın sahip olduğu bir unvana sahip olacağım.
-sınavı kazanmam sonucu aylık gelirim ortalama 500 TL civarı artacak.
-bu sınavı kazanırsam nitelikli personel statüsünde olacağım.

sınava çalışarak kaybedeceklerim:
-çok zor bir sınav o yüzden çok yoğun çalışmam gerekli.her gün en az 2 saat ders çalışmalıyım ki başarılı olabileyim.
-oğluşun saat 10.00 gibi uyuduğu düşünülürse,her akşam sadece ders çalışmak için vakit kalacak.
-hiç keyif almadığım ekonomi ve finans konularına yoğunlaşıp keyif aldığım,edebiyat,müzik vb.şeylerden en az bir yıl süreyle tamamen uzaklaşmam gerekiyor.
-istediğim kurslara gitmek için vaktim olmayacak.

şimdi bir tarafta hanım hanımcık,naif bir kadın olmak,bir tarafta ise erkek egemen finans sektöründe güçlü ve başarılı bir kadın olmak var.kafam çok karışık çooook.

bu yazımı okuyanlar bana biraz yol gösterebilir mi?ailem ve eşim mutlaka sınava hazırlanmam gerektiğini düşünüyorlar,bense yapmayı hep ertelediğim şeyleri yapmaya tam karar vermişken tekrar ertelemek istemiyorum.ben ne yapacağım?

9 yorum:

  1. hayat kısa çok kısa aslında ve ertelemeye değmiyor ama ailen için, çocuğunun geleceği için bi senenin lafı olmaz sanki.

    YanıtlaSil
  2. İleride pişmanlık duymayacaksan, keşke girseydim şu lanet sınava demeyeceksen, girme..
    Ama 1 yıl sonra bile daha farklı düşünebiliyoruz, önceliklerimiz değişebiliyor..
    Bence asıl mesele konulardan keyif almaman.. Peki iş bitip de unvan aldığında o işi yine keyif almadan mı sürdüreceksin.. 1 yıl sonra da kurslara başlayabilirsin..
    Çok yönlü düşünüp farklı pencerelerden bakıp, içindeki tüm "sen" lerle konuşup karar vermen gerek.
    Kolay gelsin, sonuçtan haberdar et emi ;)
    Hayırlısı olsun diyelim ayrıca..

    YanıtlaSil
  3. İnsanlara işinde yükselme şansı herzaman verilmiyor. Bence mutlaka sınava hazırlanmalı ve kazanmalısın. Ben de finans sektöründeyim ve nitelikli personelim, bulunduğum yere gelmek için çok çalıştım çok sınavlar kazandım ve her gün Allahıma beni bu noktaya ulaştırdığı için şükrediyorum. Ama ben çalışmayı seviyorum, klasik ev kadını modunda değilim yani yemek yapmak veya elişiyle uğrşmayı sevmiyorum, varsa bir sanatsal yeteneğim o da kayboldu en fazla sinema-tiyatro izliyorum, biraz da kitap okuyabiliyorum. Şu aşamada önümde yükselmek için geçebileceğim bir sınav kalmadı, boşluğa düştüm:) Ha bu en üst noktadayım anlamına gelmesin, çalışarak gelinebilecek en iyi noktalardan birindeyim :) Ya konuyu nasıl kendime getirdim anlamadım ama demek istediğim şey ne yapacaksan kendin için yap, güçlü ve başarılı bir kadın olmak seni mutlu edecekse bu fırsatı sakın kaçırma....

    YanıtlaSil
  4. Bence de sinava hazirlanmak guzel bir yol/Daha sonra unvanli ve maddi olanaklari iyi olarak daha cok hayalini biran once gerceklestirebilirsin
    yine de senin secimin
    basarilar

    YanıtlaSil
  5. Bence de hazırlanmalısınız. Her ne kadar sıkıcı gözükse de geçici bir süreç ve insanın isteklerini yapabilmesi için her zaman daha çok paraya ihtiyacı var! Şansınız gelmişken deneyin derim. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Sınava gerçekten girmek istemiyor musun? Yoksa sınavda başarısız olma korkusu yüzünden baştan ben istemem mi diyorsun?

    İkincisi genelde benim kendi davranışımdır da:) Başamam korkusuyla hep bir bahaneler bulup vazgeçerim istediğim şeylerden. Hayatım kendi kendimle mücadele etmekle geçti ve geçmeye de devam ediyor:)

    Sana bir fikir vereyim isterdim ama benim bir sürü pis huyumun arasında bir de şu var: başkalarının tavsiyelerinin, bazen inat eder, tam tersini yaparım. Sana da aynı şey olsun istemedim:)
    Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  7. Üniversite 2.sınıftayken ODTÜ'nün çok iyi bir bölümünü kazanmıştım. Kimseden destek görmediğim için ve biraz da kendi isteksizliğimden okuduğum okula devam ettim ve o günden sonraki hergün pişman oldum. Hala pişmanım. Ha, gitseydim şu anımdan daha mı mutlu olurdum, o bilinmez. Belki de nereden girdim şu okula vs vs diye söylenip duracaktım. Ayağa gelen fırsatları değerlendirmeli diye düşünüyorum ilerde "acaba?" dememek için. Ama önce iyice bir düşün, gerçekten yapmak istiyor musun bunu, sırf başkaları için ya da birşeyler ıspatlamak içinse salıver gitsin, olduğun gibi devam et.
    Başarılar...

    YanıtlaSil
  8. ilerde "1 senenin lafı ne ki, verseymişim şu sınavı" diyip pişman olabileceğin bir durum gibi geldi bu bana, pek güzel anlatmışsın sınavı geçmenin getireceği avantajları :)

    yaratıcı yazarlık ve fotoğrafçılık kursu ile kendine ayıracak zamanın olması kulağa ne kadar şahane (ve özendirici!) geliyorsa, her gece istisnasız 2 saat gayet sıkıcı konularda çalışmak da o kadar itici geliyor...

    ama kazanacaklarına değecek derim ben, sık dişini, 1 yıl sonra yine kurslar olacak, üstelik senin de daha çok paran ve daha çok gücün :)

    YanıtlaSil
  9. Kesinlikle gir, kendıne hedef koymussun, ıkı yıldır bır sınava hazırlanıyorum ve mart ayında gırecegım oncelıkler ve ne ıstedıgın belırler yolunu sen herseyı analız etmıs bırı olarak sakın kacırma derım en buyuk yatırım ınsanın kendıne yaptıgı yatırımdır. sakın vazgecme

    YanıtlaSil