2 Şubat 2010 Salı

dünya sulak alanlar günü

bugün "dünya sulak alanlar günü".kaçımız farkındayız acaba ülkemizin giderek kuruduğunun.küvetleri doldurup foşur foşur yıkanırken ya da ıspanağımızı akan suyun altında saatlerce yıkarken ya da halılarımızı sokaklarda hortumla yıkarken akan suyumuzu bir daha belki de hiç bulamayacağımızın farkınadamıyız?eskiden tüm yollar kaldırımlar arnavut kaldırımından yapılırmış.böylece yağan yağmur bir yolunu bulup en kısa zamanda toprağa ulaşırmış.oysa şimdi her yer asfalt.pek çoğumuz yağmuru,karı sevmez olduk.çünkü ayakkabılarımız çamur oluyor.öf artık yağmasın diyoruz çoğumuz.ben yağmur yağınca seviniyorum.susuz kalmak istemiyorum.su olmazsa yaşam da olmaz biliyorum.ben aşağıdaki yazıyı okuyunca bir kez daha içim sızladı ve korktum.oğlum için,torunlarım için,gelecek nesiller için.niye bu kadar benciliz anlayamıyorum.sadece kendimizi düşünüyor ve unutuyoruz,doğanın bir parçası olduğumuzu.

burdaki href="http://www.dogader.org/index.php/bilgilendirme/20-colsulak1"> yazıyı okuyunca içim daha çok sızladı.

2 yorum:

  1. bir gün çocuklarımıza "biz arabaları hortumla su fışkırtarak yıkardık" dediğimizde bize inanmayıp hayret edecekler..

    YanıtlaSil
  2. her gün arabaları salma su hortumla yıkayan galerileri de dinlenen dinlene dövesim var...

    YanıtlaSil