5 Ocak 2010 Salı

sıradışı kahramanlar


"Oyuncularının birinci sınıf performansıyla öne çıkan, içinde mizahın da yoğun bir şekilde yer aldığı, duygusal bir senfoni. Spor yazarı Franz Lidz’in otobiyografik kitabından hareketle çekilen Unstrung Heroes’un senaryosu The Fisher King filmiyle ünlenen Richard LaGravenese’ye ait. 70’li yıllarda Woody Allen’la çevirdiği filmlerle adını duyuran ve The Godfather, Interiors, Baby Boom, Manhattan ve kendisine Oscar kazandıran Annie Hall gibi yapımlarda rol alan Diane Keaton’ın sinemadaki ilk konulu film denemesi olan Unstrung Heroes’un en önemli kozuysa, en başta da söylediğimiz gibi, oyuncuları. Anne Selma Lidz rolünde son derece sıcak bir portre çizen Andie McDowell belki de filmin en zor işlerinden birini üstleniyor. Baba Sidney Lidz rolünde her zamanki gibi dört dörtlük bir performans çizen John Turturro’ya, kardeşleri Danny ve Arthur’u canlandıran Michael Richards ( Seinfeld’in Kramer’ı) ve Maury Chaykin eşlik ediyor. Tüm filmi gözlerinden izlediğimiz Steven ya da yeni adı Franz Lidz rolündeyse Nathan Watt var.

Orijinal Adı: UNSTRUNG HEROES
Yönetmen: DIANE KEATON
Oyuncular: ANDIE MACDOWELL, JOHN TURTURRO, MICHAEL RICHARDS, MAURY CHAYKIN"

işte dün akşam cnbc-e'de bu filmi izledim.tam anlamıyla höyküre höyküre ağladım ve anladım ki beni artık sadece anne-çocuk filmlerinde anneye ya da çocuğa birşey olması ağlatabiliyor.insan bir saat hiç susmadan ağlar mı?ben akşam ağladım.hele çocuğun annesinin ellerini okşadığı sahnede ağlarken kendimden geçmişim.çok ağladım,çok.sevdiklerimize ait onları bize hatırlatacaak birşeyler toplama fikrine ben de katılıyorum.ama bir taraftan da biriktirme işlemi için evinizin dolu ve dağınık olmasını göze almanız lazım.hala filmin etkisindeyim.açıkçası bu kadar duygusal bir film olduğunu bilseydim izlemezdim.kalbim böyle şeylere hiç dayanmıyor.sonra günlerce etkisinden kurtulamıyorum.şöyle bir düşününce beni en çok etkileyen filmlerde hep bir çocuk var.hayat güzeldir, yapay zeka,lorenzo'nun yağı...şimdi aklıma ilk gelenler.hele ki anne olduktan sonra haberleri bile izleyemez oldum.korkuyorum.oğlumu annesiz bırakmaktan ya da oğlumsuz kalmaktan.allah'ım hiç bir anneye evlat acısı,hiç bir çocuğa da annesinin kaybını yaşatmasın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder