13 Nisan 2010 Salı

mavi kuş


Mavi Kuş


bir mavi kuş var yüreğimde

çıkmaya can atan

ama ben ondan güçlüyüm,

kal, diyorum ona,

kimsenin seni görmesine izin veremem.


bir mavi kuş var yüreğimde

çıkmaya can atan

ama viski döküyorum üstüne

sigara dumanına boğuyorum,

fahişeler, barmenler ve bakkal çırakları

hiçbir zaman bilmiyorlar

onun orada olduğunu.


bir mavi kuş var yüreğimde

çıkmaya can atan

ama ben ondan güçlüyüm,

yat lan aşağı, diyorum ona,

ocağıma incir dikmek mi niyetin?

Avrupa'daki kitap satışlarını sabote etmek mi?


bir mavi kuş var yüreğimde

çıkmaya can atan

ama zekiyim, sadece geceleri izin veriyorum çıkmasına,

herkes yattıktan sonra.

orada olduğunu biliyorum,


derim ona, kederlenme artık.

sonra yerine koyarım yine

ama hafifçe öter

tamamen ölmesine de izin vermiyorum

ve birlikte uyuyoruz gizli antlaşmamızla

ve insanı ağlatacak kadar güzel,

ama ben ağlamam,

ya siz?


charles bukowski
ben ağlarım hem de çok ağlarım.yüreğime hapsettiğim mavi kuş için çok çok çok ağlarım.ölmesine izin vermiyorum,ama sesini kesiyorum,parmaklıklar arasında hapsediyorum.parmaklıklar o kadar kalın ki geceleri bile açmıyorum kapısını.yıllardır,kendimi bildim bileli hapiste mavi kuş.özgürlük nasıl birşey,uçmak nasıl birşey bilmiyor.o yüzden korkuyorum kapısını açmaya,kapıyı açarsam nasıl ve nereye uçacağını bilmiyor.onu özgür bırakmak da öylesine zor ki.alışkanlıklar bizim en kalın, en dayanıklı zincirlerimiz.alışkanlıklardan vazgeçmek,herkesin seni tanıdığı ve bildiği,belki de öyle olduğun için sevdiği insan olmaktan vazgeçmek çok zor,ama ben önce kendimi sevmek istiyorum artık.
mavi kuş'u özgür bırakmak istiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder