17 Mart 2010 Çarşamba

doğru sorular

"Bugün"lerimiz üç gün,üç ay, üç yıl önce yaptığımız seçimlerimizin sonucudur.

Bugünkü yaşamımız kötü şansla, ebeveynlerimizin, eşlerimizn ya da patronlarımızı hatasıyla oluşmamıştır;yaşamımız bir çöp kutusu değildir. Bu hem iyi hem de kötü haberdir. Kötü olan tarafı,yaşamımızdan sadece bizim sorumlu olmamızdır.İyi olan tarafıysa,yaşamımızı değiştirme gücü sadece bize aittir ve bu seçimi şu anda yapabiliriz.

Hayatımızın farklı olmasını istiyorsak, o zaman şu andan itibaren farklı seçimler yapmalıyız.

Doğru sorular:

*Bu seçim,beni ilham verici bir geleceğe mi götürecek yokssa geçmişe saplanıp kalmama mı neden olacak?

*Bu seçim yaşamıma güç mü katacak yoksa yaşam enerji mi çalacak?

*Bu durumu büyümek ve gelişmek için bir katalizör olarak mı yoksa kendimi yıpratmak için mi kullanacağım?

*Bu seçim beni güçlendirecek mi yoksa güçsüz mü bırakacak?

*Bu inançtan mı yoksa korkudan mı kaynaklanan bir seçim?

*Bu seçimi kendimi sevdiğimden mi yoksa kendimi sabote etmek için mi yapıyorum?

*Kendim için mi yaşıyorum yoksa bir başkasını mı memnun etmeye çalışıyorum?

*Neyin doğru olduğuna mı yoksa neyin yanlış olduğuna mı bakıyorum?

*Bu seçim beni uzun süreli olarak mı tatmin edecek, yoksa kısa süreli mi?

*Tanrısal olan özbenliğimin mi yoksa insani boyutum olan egomun yönlendirmesiyle mi seçimlerimi yapıyorum?

Kaliteli seçimler yapmak için net olmaya ihtiyacımız vardır.

Yaşamımda bir şeyleri değiştirmem gerektiğini biliyordum ama yanlış olanın ne olduğundan,ne yapmam ve hangi doğrultuda gitmem gerektiğinden emin değildim.

Seçimlerimiz davranışlarımızı belirler.Yaptığımız her seçim içsel ateşimizi ya körükler ya da söndürür.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder