1 Temmuz 2010 Perşembe

rüya



kendime not: bir daha gece kim ki duk filmi izleme!




dün d&r'da kim ki duk'un rüya filmini gördüm ve sanki hazine bulmuş gibi sevindim.bu filmi daha önce cnbc-e'de izlemeye başlamış ama başını ve sonunu izleyememiştim.hani geçerken göz ilişmesi denen şekilde izlemiştim.o zaman ne filmin adını ne de yönetmenini biliyordum. sonra 7.oda'da fatoş'un boş ev filmine ilişkin yazısını okuduktan sonra filmi çok merak etmiş ve temin edebilmek için aramaya başlamıştım.internetten ararken rüya filmini görmüş ve filme ilişkin fotoğrafları ve filmin konusunu görünce o kısa bir süre izlediğim,ama takılıp kaldığım film olduğunu anlamıştım. boş ev'i uzun bekleyişler sonrası almış ve yaklaşık bir ay önce yine bir akşam herkes uyuduktan sonra izlemiştim.filmin içime işleyen müziği, sessizliğin muhteşemliği beni çok etkilemişti.anlaşmak için her zaman kelimelere ihtiyaç olmadığını gösteren çok etkileyici bir filmdi.kim ki duk'un tüm filmlerini izlemeliyim demiştim o zaman. ilk olarak da rüya'yı.




dün rüya'yı aldım ve akşam eşimle birlikte izledik. boş ev'in sonu da muhteşemdi rüya'nın sonu da.her iki filmde de hapsolma sonrası özgürleşme yaşayan bir baş karakter var.boş ev'de filmin erkek kahramanı hapse atıldıktan sonra varlığını sessizliğe gömüp bir gölgeye dönüşüyor.rüya'da ise filmin kadın karakteri akıl hastanesinde bir kelebeğe dönüşüyor.


filmden aklımda kalan en etkileyici replik:


-siz aynısınız tıpkı siyah ve beyaz gibi.



beni çok etkileyen ve öylece kalakaldığım bir son.




şimdi sıra ilkbahar,yaz,sonbahar,kış,ilkbahar'da!elinde cd veya dvd'si olan varsa hediye kabul edilir. :))

2 yorum:

  1. sen çok cesursun.. ben boş ev den sonra bir daha kim ki duk filmi izlemeye cesaret edemiyorum :)

    YanıtlaSil
  2. kara kitapcım,
    şu japon yönetmenlere inanamıyorum.hayalgüçleri enteresan.animasyonda da Miyazaki var bilirsin.ne güzel romantik takılmışsınız.sevgiler.

    YanıtlaSil