2 Temmuz 2010 Cuma

2 temmuz

bugüne dair hiç bir şey yazamam cehennem gibi bir gün olması dışında yazanlar yazmış zaten burda ve burda...

kimdir öteki, yunus'un,mevlana'nın, hacı bektaş'ın, pir sultan abdal'ın olduğu bir coğrafya'da kimdir öteki ve nedir o ateşi yakan ilk kıvılcım?

her iki temmuz'da benim de yanar yüreğim.almaz aklım.sonra kubilay'ı düşünürüm ve anlarım.bu zihniyet kubilay'ı şehit eden zihniyet.

filistin'e yardım toplamak için kermesler açılmış oturduğum mahallede yan binasında ayakkabısız,üstündeki incecik buluzla kışın sokakta oynayan çocukları görmezden gelen ablalar bir çaba çalışıyorlar,filistin için yardım topluyorlar.komşun açken tok yatmayacaksın demiş ya dinimiz onların komşudan anladığı yan bina değil,daha geniş bir görüş açısına sahip oldukları için komşu deyince filistin'i görmüşler.

örtünmek doğaldır bana göre.babaannemi başı açık görmedim.hep bir beyaz çekisi olurdu.köyümdeki kadınları yazmasız görmedim mesela,ama öyle dert etmezlerdi yazmanın altından görünen saçlarını,bayramlarda yeni yazmalar bağlanırdı,en renklisinden.vakko'dan 400-500 TL'ye türban alanı görmedim.maksat örtünmekse nedir türban?ayrıca en çok merak edilen gizlenen değil midir?

kadınla erkeğin bir arada bulunması ve müzik... din bu kadar kolay mı elden gider?

son sözü yine şiir söylesin

dünya, üç beş bilgisizin elinde
sanırlar ki tüm bilgiler kendilerinde
üzülme, eşek eşeği beğenir
bir hayır var sana kötü demelerinde

ömer hayyam

öteki olmak kötüdür,bilirim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder