19 Temmuz 2010 Pazartesi

eski avluda


Eski Avluda


Bir çiçek açtığında

Bir eski avluda

Diyor ki;

Çalıda sarı bir çiğdemim ben

Ve senin çok eski cümlen.


Sen otursan, gitmemiş ki! olsan

Ben sana bir eski

Endülüs avlusu

İstersen serin bir Portofino getirsem

Ya da Yedigöllerin yedisini birden.


Bir çiçek açtığında

Bir eski avluda

Diyor ki;


Her şey çok eksik ve neredeyse yok gibiyken

Buldum buluşturdum kendime geldim

Tek eksik sensin!

İncecik, çilli bir dille

sen de gelsen.


Ben sana kırmızı kiremitli bir çatı

Begonviller ve bir mavi kapı

Ve illa amansız bir avlu getirsem.


Dünya soğur, akşam serinlerken,

Benim sensiz sevinecek bir şeyim yok.

Kılı kırk yardım, altını üstüne getirdim,

Ve işte en geniş cümlem:


İçimi açtım sana.

İçini açmak için.


Birhan Keskin


şiirin tamamı güzel de özellikle son kısmı çok sarsıcı "benim sensiz sevinecek bir şeyim yok"...

1 yorum:

  1. Oy oy bu şiire bayılırım, senin dediğin gibi özellikle son bölümüne. Kadın yazıyor yahu...
    "içimi açtım sana
    içini açmak için"
    başka ne söylenir ki?

    YanıtlaSil