14 Ekim 2010 Perşembe

yumağını kaybeden kedi

Bir sabah kedi uyanmış. Yumakla oynamayı çok seviyormuş.Yumakla oynamak gelmiş aklına.Bulduğu yumağı oynarken birdenbire yumak elinden kaçmış. Ondan sonra yumak ip olmaya başlamış.O zamana kadar kedi onu farketmemiş.Kedi Zebra kardeşe gitmiş.Yumağımı gördün mü demiş.Zebra kardeşten hayır cevabı çıkmış.Kedi bir arkadaşına daha gitmeye karar vermiş o da yılan kardeşmiş.Yılan kardeşe de sormuş, ondan da hayır cevabı çıkmış. O sırada kedi ayaklarının altında ipten bir toz bulutu çıktığını farketmemiş.Kaplumbağa kardeşe gitmiş.Kaplumbağa kardeşe de sormuş, ama ondan da hayır cevabı çıkmış. Toz bulutu o kadar büyümüş ki neredeyse bütün vücudunu sarıyormuş.Kedicik yürümeye çalışmış,ama yürüyememiş,çünkü ip bulutu yürümesini engelliyormuş.O zaman kedinin sahibi kediyi aramya çıkmış ve sonunda bulmuş.Onu almış ve evine götürmüş.

öyküyü söyleyen:mavi bıdık
yazıya döken:kara kitap.

bu dün akşam oğlumun uydurduğu bir öykü.tek bir kelimesini bile değiştirmeden yazdım.bu öyküyü anlatırken çok mutlu oldum,çünkü uzun zamandır ben ona hadi öykü uyduralım diyorum,ama cevap alamıyordum.bu sene okuldaki öğretmenimizden çok memnunum.her gün yeni birşeyle geliyor.bir gün fıkra öğrenmiş,bir gün bilmece, bir gün öykü uydurmuş olarak.öğretmenler mesleğini en çok sevmesi gereken kişiler.eğer severek yapıyorlarsa çocuklar ellerinde rengarenk çiçekler gibi açıyor.

6 yorum:

  1. ne hoş bir öykü uydurmuş mavi bıdık. Gözümün önüne kedicik geldi.
    Kara kitap,söyle de çizsin öyküsünü,kimbilir ne hoş olur.
    Hayalgücü hep onunla olsun,güzel güzel öyküler uydursun bize:)

    YanıtlaSil
  2. Harika, Mavi Bıdık'a 10 puan. Aman bunları iyi not et, belli mi olur belki bir şekilde toparlanıp kitaba dönüşebilirler. Öpüyorum o bıdıkı tombik yanaklarından.

    YanıtlaSil
  3. bıdık beyi kocaman öpüyorum.. bayıldım öyküsüne.. kesinlikle süper :)

    çıkarılacak sonuç: herkes göründüğü gibi değildir her zaman :) gördüğünden çok daha fazlası vardır. bunu görebilmen için çözülmesi gerekir :)

    YanıtlaSil
  4. Çocukların hayalgücü ne muhteşem. Çocuklar çok iyi bir kayıt cihazı, herşeyi kaydedip sonra önümüze kıssadan hisse şeklinde bir sunabiliyor. Bu hikayeler onların hislerinin gizli anahtarı. Bu anahtarlara sahip olma ne büyü mutluluk. Allah bağışlasın hepsini...

    YanıtlaSil
  5. Ne güzel! Maya'cığım da konuştuğumuzda (skype'dan) bana "hala bana masal anlatır mısın" diyor, sonra birlikte yaratıyoruz masalları. İkimiz de bayılıyoruz bu oyuna!

    YanıtlaSil
  6. neredesin????????????????

    YanıtlaSil