17 Ekim 2011 Pazartesi

yıldız, yağmur



Adam şapkasına rastladı sokakta

Kimbilir kimin şapkası

Adam ne yapıp yapıp hatırladı

Bir kadın hatırladı, sonuna kadar beyaz

Bir kadın açtı pencereyi sonuna kadar

Bir kadın kimbilir kimin karısı

Adam ne yapıp yapıp hatırladı.


Yıldızlar kıyamet gibiydi kaldırımlarda

Çünkü biraz evvel yağmur yağmıştı

Adam bulut gibiydi, hatırladı

Adamın ayaklarının altında

Yıldızların yıldız olduğu vardı

Adam yıldızlara basa basa yürüdü

Çünkü biraz önce yağmur yağmıştı



Cemal Süreya


neredeyse 10 gündür yağmur yağıyor Bursa'da. bilen bilir sevmem böyle havaları. yağmura değil de gri bulutların bencilce gökyüzünü kaplayıp güneşe aman vermemesine sinir olurum. normal şartlarda bu 10 günün sonunda kendimi berbat hissederdim, ama dertlenmek ve öf bıktım şu kara bulutlardan demek yerine yıldızlara basa basa yürüdüğümü ve gök kapılarının benim için açıldığını hayal ediyorum. ama yine de yıldızlar ayağıma batmaya başlamadan artık biraz güneş çıksın demeden de edemiyorum.

3 yorum:

  1. Ankara da anlattığın gibi hoş sen habersiz geldin gittin biliyorsun ya:)) Bir daha haber ver tamam mı

    YanıtlaSil
  2. sadece 24 saatliğine geldim ve döndüm,üstelik yanımda eşim ve oğlum da vardı. bir hafta sonu özellikle seni,pino'yu ve şuşu'yu ve orda olursa leylak dalı'nı görmek içi geleceğim mutlaka. :))

    YanıtlaSil
  3. Harika olur kapımız sonuna kadar açık dememe gerek yok:)

    YanıtlaSil