26 Ocak 2012 Perşembe

otomobil uçar gider

bu bir makina, sen direksiyonu nereye çevirirsen o yöne gider.

peki benim istediğim kadar dönmem için direksiyonu ne kadar çevirmem gerek?

bu bir makina, ben gaza ne kadar basarsam o kadar hızlı gider.

ama unutma gaza basmasan da eğer araç devrini almışsa sadece debriyajdan azıcık ayağını kaldırdığında araç hareket ediyor. parkederken sadece debriyajı kullan.

durmak için önce debriyaj sonra frene bas.

vites değiştirirken debriyaja sonuna kadar basmayı unutma.

sağa, sola geçerken aynalara bak, sinyal ver ve yumuşak bir hareketle geç.

tüm bunları yaparken direksiyon hakimiyetini yitirme.

tamam bütün bunları yapıyorum.

ben şeridimde kuzu kuzu giderken sola dönmek için önüme kıran, ben ana yolda giderken hiç bakmadan tali yoldan çıkan ya da hiç sinyal vermeden şerit değiştiren araçlar ile sanki yürüyüş yolundaymışçasına yol ortasından giden yayaları ne yapacağım.

hiçbir şey için geç değil biliyorum.ama 15 yıldır ehliyetim olmasına rağmen 33 yaşına kadar niye araba kullanmayı öğrenmedim diye de kendime kızmadan edemiyorum. fazla tedbirliyim. tali yoldan ana yola çıkarken taaa uzaklardaki araçları bekliyorum. bugün 4. dersimi aldım. günde 1,5 saat direksiyon dersi alıyorum. yarın da alacağım sonra 2 saatte kendi aracımla ders alacağım. sonra trafiğe tek başıma çıkacağım. biraz stresliyim.

araba kullanmanın püf noktaları varsa bilen söylesin lütfen. yurt dışında yaşasam çok rahat araba kullanacağım da kurallara bu kadar az uyulan bir şehirde biraz korkuyorum. yaparım değil mi? yaparım yaparım.

5 yorum:

  1. Kara Kitap, araba kullanmayı çok seviyorum. Sanıyorum bu durumda arabalar da beni seviyor:)
    Arabayı elim, ayağım, kolum, bacağım misali bir parçam gibi hissediyorum. Ona şefkatli davranıyorum. Usulca:)

    Trafik korkutucu ama direksiyon sende olduğu müddetçe işler daha kolay olacak merak etme. Olacağın önüne geçilmez diye düşünmek en iyisi. Dikkatli ama severek araba kullanmak işi becermeyi kolaylaştıracak.

    Her şey ilk öğrenirken zor öyle değil mi? Televizyonun kumandasını kullanmak bile zor geliyor bazan. Araba kullanmak dünyanın en keyifli vaziyeti. Çok seveceksin ve araba kullanırken çok mutlu olacaksın eminim:))

    Kolaylıklar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette yaparsın. Hayatımda direksiyona geçmemiştim 3 defa kursta 1 defa da sınavda oturdum ve ehliyet alır almaz da trafiğe çıktım. Söylediğim tek şey şuydu 'onca salak erkeğin çok rahat yaptığı bu şeyi ben de yaparım' :)Küfür etmeye araba kullanırken başladım:) Şuan Isuzu kamyonet dahi kullanabilirim:) (işyerinde denemişliğim var ondan örnek verdim)İnanılmaz zevkli bir şey araç kullanmak zevk al.

      Sil
    2. bence önemli olan, korkmadan , ara vermeden kullanman, tecrübe kazanman. bir de otomatik vites olursa hiç zorlanmazsın :)

      Sil
  2. ben de ehliyeti olup araba kullanamayangillerdenim :))

    YanıtlaSil
  3. hem de nasıl geç bile kaldın

    YanıtlaSil