4 Ağustos 2011 Perşembe

yardım

bazen insan kendi bataklığında debelenirken kendini dünyanın en şanssız en bedbaht insanı olarak görüyor.

böyle zamanlardan sonra dünyada insanların ne zor şartlar altında yaşamaya çalıştıklarına dair haberler gözüme girince, batınca ve canımı acıtınca kendime kızıyorum. onların dertlerini görüp kendimi dertli sandığım için utanıyorum.

maslow'un ihtiyaçlar hiyerarşisi teorisine göre ihtiyaçlar şöyle sıralanıyorken,

1-Fizyolojik gereksinimler(nefes,besin,su,cinsellik,uyku,denge,boşaltım)
2-Güvenlik gereksinimi(vücut,iş,kaynak,etik,aile,sağlık,mülkiyet güvenliği)
3-Ait olma,sevgi,sevecenlik gereksinimi(arkadaşlık,aile,cinsel yakınlık)
4-Saygınlık gereksinimi(kendine saygı,güven,başarı,diğerlerinin saygısı,başkalarına saygı)
5-Kendini gerçekleştirme gereksinimi(erdem,yaratıcılık,doğallık,problem çözme,önyargısız olma,gerçeklerin kabulü)

ve ben son ihtiyacımı karşılayabilmek için debelenip dururken,

aynı havayı soluduğumuz yerkürenin başka bir yerinde halen 1.sıradaki ihtiyaçlarını karşılayamayan insanlar, özellikle de çocuklar olduğunu görmek beni çok, ama çok üzüyor.

gazetede aşağıdaki haberi okuduğumda düşündüğüm tek şey ramazan ayında verilecek fitre ve zekatlar oldu. biliyorum bizim ülkemizde de çok fazla fakir insan var, ama bizim kaynaklarımız var. onlarınsa hiç bir şeyi yok. tüm doğal kaynakları zamanında ellerinden alınmış, şimdi bizim ülkemiz üzerine oynanan oyunlar eskiden onlar üzerinde oynanmış ve şimdi ne suları ne de yiyecekleri var. bu haberde bir de fotoğraf vardı, bir çocuk fotoğrafı. her gördüğümde aklıma oğlum gelen ve beni alt üst eden afrikalı çocuk fotoğraflarından biri. buraya koymaya içim elvermedi.

kim bilir belki bu satırları okuyan birilerinin uzak memleketlerdeki o çocuklar için yüreği sızlar ve üç kuruş yardım yapar. yardımın azı çoğu olmaz. hem damlaya damlaya göl olmaz mı?

siz de bugün bir kara incinin hayatına küçük bir damlayla can verebilirsiniz?

"Doğu Afrika, son 60 yılın gördüğü en büyük kuraklıkla boğuşuyor. Her gün bölgeden gelen birbirine benzer haberlere rağmen, uluslararası kamuoyu yaşanan insanlık dramının ciddiyetini daha yeni kavrıyor. Bir İngiliz yardım örgütünün hesabına göre, beş dolarlık yardım sekiz çocuğun hayatını kurtarabilir. "

Havale/EFT ile Bağış: UNICEF Türkiye Milli Komitesi Türkiye İş Bankası Çankaya Şubesi(Şb kodu 4238) 1006 nolu hesap IBAN: TR740006400000142380001006

1 yorum:

  1. Paylasim icin cok tesekkurler, tam da bu aralar yardim yapma konusu uzerinde dusunuyordum, simdi UNICEF in sitesine girince de iyice kararimi verdim. Son 60 yilin en buyuk kurakligi yasaniyormus :(((

    YanıtlaSil