5 Temmuz 2011 Salı

hayalim var

eklemeyi başaramadım, yazıyı okurken zihninizde karmakarışık çizgi filmindeki hayalim var şarkısı çalsın.

geçenlerde oğlumla sohbet ederken "anne senin hayalin ne?" dedi.

hiç düşünmeden dudaklarımdan "yazar olmak ve bir kitap yazmak istiyorum." cümlesi döküldü.

sıra bana geldi ve ben sordum.

"senin hayalin ne?"

"çok zengin olmak istiyorum anne?"

ben şaşırdım ve tekrar sordum.

"zengin olunca paranla ne yapacaksın?"

"üstü açık bir araba ve çok güzel, çok büyük bir otel alacağım."

6,5 yaşında realist bir çocuk, 32 yaşında hayalci bir anne.

ben vermesem de çocuğum çevresinden paranın çok önemli olduğu verisini almış. olsun ben de ona hayallerin parayla satın alınamayacağı verisini veririm.

açık havada birlikte yenen yemek .....tl
gökyüzündeki bulutları izleyip neye benzedikleri hakkında konuşmak, paha biçilemez.

eve gelirken alınan bir çikolata,...tl
teşekkür için oğlumun verdiği öpücük, paha biçilemez.
.
.
.
"evet oğlum, para önemlidir, ama insan yoksa hiç bir önemi yok. insan paradan daha önemlidir. hayat kumbaranda biriktirdiğin insanlar metal kumbaranda biriktirdiğin bozukluklardan daha değerlidir."

demedim. desem de şimdi anlamaz.anlayacağı gün geldiğinde kendime hatırlatma olsun diye yazdım buraya.

not:bıdığım 7.000 tl'yle otel alabileceğini sanıyor. para biriktirmeye başladı. sesimi çıkarmadım.

3 yorum:

  1. Çok hoş bir diyalog. Galiba çocuklarımızın ayakları daha sağlam basıyor yere:) 32 yaşında hayalci anne üzerine 4 daha koy bir tane daha olur o da ben:)
    Bir kitap okuyorum ve tamamen sizin yukarıdaki diyalogunuz gibi başlıyor.
    Panait Istrati Arkadaş.
    İda da Audi A3 alacakmış kumbarasındaki paralarla:)
    Öperim bıdığı.

    YanıtlaSil
  2. Ah kiyamam ben ona.insallah oteli olur ilerde de tum sevdiklerini doldurur icine :)

    YanıtlaSil
  3. niye hayalci olsunki annesi,insan herşeyi yapar,alt yapın sağlam,,,,kuzum da aferin biriktirsin parasını şimdiden,çok tatlı çok::

    YanıtlaSil