18 Mayıs 2011 Çarşamba

nar ağacı



Kırılgan bir çocuğum ben
Yüreğim cam kırığı
Bütün duygulardan önce
Öğrendim ayrılığı
Saldırgan diyorlar bana
Oysa kırılganım ben
Gözyaşlarım mücevher
Saklıyorum herkesten
Ürküyorlar gözümdeki ateşten
Ürküyorlar dilimdeki zehirden
Ürküyorlar o dur durak bilmeyen gözükara cesaretimden
Diyorlar: Bir yanı sarp bir uçurum,
Bir yanı çılgın dağ doruğu.
Oysa böyle yapmasam ben
Nasıl korurum içimdeki çocuğu?
Bir yanım çılgın nar ağacı
Bir yanım buz sarayı.

Murathan Mungan

saldırgan değilim ben, ne gözümden ateş ne de dilimden zehir dökülür. koruyamam içimdeki çocuğu, incinir, yaralanır, ağlar çoğu kez.

kırılganım ama, dokunulması kolay, kırılması kolay biriyim.

ne güzel demiş şair "bir yanım buz saray. "

ruhum bir kristal köşk.

kendimi koruma şeklim melakolik halim belki de kimbilir.

çılgın bir nar ağacım olsun istiyorum, içimden ıhlamur kokuları geliyor.

1 yorum:

  1. Murathan Munganin siiride cok güzel senin yazinda. Sanki o siirin devami gibi olmus. Cok etkileyiciydi.
    Icinden ihlamur kokulari hic eksik olmasin....

    YanıtlaSil