19 Ocak 2010 Salı

hepsi rüya

yine mahşer yeri gibi bir kalabalık vardı.her zaman böyle olurdu zaten.konu komşu,tüm akrabalar düğün yemeklerinde toplanır,kimi yemeğin hazırlanmasına,kimi servise kimi de bulaşığa yardım ederdi.hep ilginç gelmiştir bana düğün ve ölüm arasındaki benzerlik.düğün yemekleri ile yas yeri yemeklerinin aynı oluşu.koyunlar,tavuklar kesilir,şehriye çorbası,kurufasulye veya nohut,pilav,et yemeği ve olmazsa olmaz keşkek.bu yemekler hem cenaze hem de düğün yemeklerinde kocaman kazanlarda pişer ve gelip gidene ikram edilir.iki kişi evlendiği zaman o ana kadarki hayatlarını geride bırakıp yeni bir evde iki kişilik yeni bir hayata başlıyorlar,biri öldüğü zamansa bu dünyayı bırakıp öbür dünyada yeni ve gerçek hayatına başlamıyor mu zaten,belki de düğün ve ölüm arasında böyle de bir benzerlik kuruyorlardır.ben her zamanki gibi bir kenarda oturmuş koşuşturan ya da yemek yiyen insanları seyrediyorum.köydeki düzene ve ev işlerine pek yatkın olmadığım için genelde böyle durumlarda bana pek iş yaptırmazlar,beceriksizim onların gözünde.hoş bu durum benim de hoşuma gitmiyor değil.ben de böylece bir köşede durup olan biteni izleme fırsatı buluyorum.6-7 yaşlarında bir kız çocuğu geliyor yanıma (...) abi seni nar ağacının altına bekliyor diyor.(...) diye öylece duruyorum.ilk gençlik yıllarım geliyor aklıma.bana deli gibi aşık olan,ama uzun yıllar süren bir ilişkinin ardından sebebini bile söylemeden beni terkeden kişi.hiç düşünmeden gidiyorum nar ağacının altına.hava ayaza kesmiş,ama ağaç o çok sevdiğim nar çiçekleriyle dolu.ağacın altında beni bekliyor.beni görünce hemen ellerimi avuçlarının içine alıyor.elleri sıcacık,tıpkı hatırladığım gibi.birden bir şarkı çalmaya başlıyor zihnimde "menekşeler,laleler,baharı müjdeliyor.rengarenk güzellikler,tıpkı sana benziyor" .bana hep bu şarkıyı söylerdi.sonra yüzümü avuçlarının içine alıyor.seni çok özledim,lütfen tekrar birlikte olalım diyor.ben çok şaşırıyorum.ne diyeceğimi bilemeden öylece kalakalıyorum.sonra birden aklıma geliyor.10 yıldır nerelerdeydin?ben daha yeni nişanlandım diyorum.sorma diyor,sorma...sadece gel benimle...

sonra uyanıyorum.hepsi rüya diyorum.hepsi rüya.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder