1 Kasım 2011 Salı

öksürük



bıdığım hasta, karda yatmış gibi öksürüyor.



gerçi öksürüğün nedenini kendi ağzıyla itiraf etti.okulda 1.tenefüs kabanını giymeden bahçeye çıkmış.


bana böyle anlatıyor. dedesigile de demiş ki ben onu geçen gün yıkamışım ben banyoda olduğum için kendisi giyinmiş, saçlarını kurutma makinasıyla kurutmadığım için hasta olmuş.


cumartesiden beri gece öksürük bir tutuyor sabaha kadar uyanıp uyanıp uyuyoruz.



e yavru hasta olur da anne olmaz mı? tabi ki ben de hastayım.



dün akşam sana ıhlamur yapayım mı anneciğim dedim. istemedi. eşim de nane-limon yapsın annen limonata gibi içeriz dedi. nasıl olduysa kabul etti.



hemen koydum çaydanlığa bir tutam nane, üç dilim limon, aklıma barış manço'nun şarkısı geldi, zencefil katacaktım belki beğenmez diye vazgeçtim.öksürüğe ne iyi gelir diye düşündüm, biraz ayva doğradım içine.sonra bir taşım kaynatıp, çok az bekletip bardaklara boşalttım.onunkine üç kesme şeker attım.bal koysam bahane bulur içmez diye şekerle tatlandırdım. ılık olsun diye üzerine soğuk su ekledim. bulabileceği bütün bahaneleri bertaraf ettiğimi düşünerek zafer kazanmış savaşçı edasıyla bardağı verdim eline. bir bardak eşime bir bardak da kendime doldurdum. benimki şekersiz, bir yudum aldım, limonun hafif ekşiliği dışında leziz olmuş. bıdık da bir yudum aldı ve beni dumur eden cümleler sarf etti.



-anne o kadar uğraştın bunu mu yaptın. yazıklar olsun sana. içmiycem ben bunu.



içsen şaşardım zaten yer cücesi.sonra gece uyanıp ağlamaklı sesinle anne bu öksürüğü nasıl geçirmeli diye benden medet umarsın ama...

3 yorum:

  1. geçmiş olsun canım ikinize de...hasta bıdığımı öperim...çayını ilacını içmeyip gece kalkıp medet ummalar çoook tanıdık geldi:))))

    YanıtlaSil
  2. Geçmiş olsun canım. Hepsi aynı kendi hastalığını unutuyorsun onunla uğraşırken annelik molasız devam:)
    Acil şifalar

    YanıtlaSil
  3. Gelmiş geçmiş olsun. Umarım çabuk geçer öksürüğü.

    YanıtlaSil